Implantologia

Implanty zębowe to obecnie najlepszy sposób na odtworzenie utraconych zębów. Są zarówno niezwykle estetycznym, jak i bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem. Stosowane są w przypadku braku jednego lub kilku zębów, a nawet przy bezzębiu. To doskonała alternatywa dla protez zębowych. W odróżnieniu od tego rodzaju uzupełnienia, nie sprawiają trudności w gryzieniu twardych pokarmów oraz pozwalają na lepsze odczuwanie smaku i temperatury. Ponadto implanty nie uwierają, przywracają prawidłowe rysy twarzy i dodają pewności siebie w kontaktach z innymi ludźmi. Nic dziwnego, że stały się bardzo popularne. W naszym gabinecie wszczepienie implantów to obecnie standardowa procedura w przypadku utraty zębów. Przyjrzyjmy się czym jest i jak wygląda implant zęba?

Co to jest implant?

Zdarza się, że niektóre osoby mają błędne pojęcie o tym, co to jest implant. Dlatego wyjaśniamy to w przystępny sposób.
Implant to tytanowa śrubka, którą wszczepiamy w kość żuchwy lub szczęki. Zabieg wszczepienia implantu przebiega etapowo:

1. Przygotowanie planu leczenia – lekarz przeprowadza z pacjentem rozmowę, zapoznaje się z jego potrzebami, ewentualnie historią choroby, sprawdza stan zębów i kieruje na badania diagnostyczne. Dopiero po otrzymaniu wyników badań i wszelkich szczegółowych informacji ustala plan leczenia.
  2. Zabieg wszczepienia implantu – wykonujemy go przy zastosowaniu znieczulenia miejscowego, tym samym zabieg jest bezbolesny. Implant zostaje precyzyjnie wprowadzony w kość. Wszczepienie implantów wymaga dużej precyzji, ale nie jest wielogodzinnym zabiegiem, którego można by się było obawiać.
  3. Czas gojenia – okres zrastania się implantu z kością trwa od 3 do 6 miesięcy. Po tym czasie możemy przejść do ostatniego etapu leczenia.
  4. Uzupełnienie protetyczne – do implantu, który pełni funkcję korzenia zęba, mocujemy uzupełnienie protetyczne.

Wszczepienie implantów jest również doskonałym rozwiązaniem, gdy pacjent utracił kilka zębów, a nawet w przypadku bezzębia. Implantologia pozwala na zastosowanie mostów protetycznych oraz protez całkowitych mocowanych na tzw. na lokatorach. W ostatnim przypadku wystarczy wszczepić 2 implanty w żuchwie i 4 w szczęce, aby stabilnie umocować protezę i cieszyć się nowym, bardzo komfortowym uzębieniem.

W sytuacji, gdy ubytki zębowe nie są zawczasu uzupełnione, dochodzi do zaniku kości wyrostka zębodołowego. Aby zabieg implantacji mógł zostać przeprowadzony, lekarz musi przeprowadzić augmentację kości, czyli jej sterowaną odbudowę. W przypadku kości szczęki można też zastosować tzw. sinus lift, czyli zabieg podniesienia dna zatoki szczękowej.

Jak wygląda implant zęba?

W naszym gabinecie stosujemy wysokiej jakości, nowoczesne implanty marki SGS Dental. Daje to pewność szybkiego czasu gojenia oraz szybkiej integracji implantu z kością. Implanty wykonywane w naszym gabinecie objęte są gwarancją, której warunkiem jest prawidlowa higiena, regularna kontrola stomatologiczna oraz skalingi.

Oferowane implanty wykonane są z tytanu, który jest bardzo wytrzymały i neutralny dla zdrowia pacjentów, dzięki czemu nie ma ryzyka ich odrzucenia oraz wystąpienia alergii. Należy podkreślić, że taki ząb wygląda bardzo estetycznie, doskonale imituje naturalne uzębienie i przywraca funkcje żucia. Zastosowanie implantu zaraz po utracie zęba zapobiega zanikowi w tym miejscu kości i przesuwaniu się sąsiadujących i przeciwstawnych zębów. Takie rozwiązanie wpływa nawet na nasz wygląd, pozwala zachować naturalne rysy twarzy.

Ile kosztuje implant zęba?

To, ile kosztuje implant zęba, zależy od kilku czynników:

• rodzaju implantu,
  • ilości uzupełnianych braków
  • użytych materiałów,
  • czasu trwania leczenia,
  • typu zastosowanego uzupełnienia protetycznego.

Indywidualny koszt leczenia jest zawsze przedstawiany przez lekarza na pierwszej wizycie. W przypadku pytań o szacunkową cenę zabiegu, zachęcamy do kontaktu z naszym gabinetem.

Leczeniem implantologicznym w naszej klinice zajmuje się specjalista implantolog z wieloletnim doświadczeniem. Zabieg wykonujemy u wszystkich dorosłych pacjentów bez względu na ich wiek.

Leczeniem implantologicznym w naszym gabinecie zajmuje się specjalista implantolog dr hab.n.med. Paweł Kubasiewicz-Ross. Pracujemy na szwajcarskim systemie SGS, który gwarantuje pewność i niezawodność wykonywanych zabiegów.

Implant
3200 zł